Thursday, November 14, 2013

Pencobaan....

Good Morning semuanya!!!!!!!!!!

Praise The Lord for a very beautiful day today..amen!

Hari ini macam lain sikit semangat maw update entry..Kenapa kah?hehehe..mesti lah sebab TGIF!!!!!! 
Emmmm...Cepat betul masa berlalu sedar tak sedar maw masuk December dah. Pastu maw masuk New Year pula. Wahhhhhhhh..2013 will be end very soon. Terlalu banyak yang saya sudah lalui tahun ini, and saya percaya kamu pun sama juga kan. Tidak kira lah sama ada perkara itu manis, pahit, masam or manis & pahit bercampur terus jadi oren **aii tiba2 oren (-.-!)

Actually entry saya ni kali maw share tentang pencobaan dalam hidup.  Siapa yang di sini tidak pernah merasakan dirinya di dalam kesusahan atau pun menghadapi pergumulan? huhuhu...Puji Tuhan lah kalau tiada kan. Tapi apa yang saya percaya adalah, setiap kita mahukan kebahagiaan, kegembiraan, sukacita dan keamanan dalam hidup. Bohong lah kalau ada orang maw hidup susah dan menderita sepanjang hidup. Anyone?^__^

"Everybody wants happiness, nobody wants pain, but you cannot have a rainbow without a little rain"
"Setiap orang mahukan kebahagiaan, tidak ada seorang pun yang mahukan kepahitan, namun kamu tidak akan mendapatkan pelangi tanpa sedikit hujan"

Setiap perkara yang kita lalui pasti ada sedikit kepahitan yang akan kita hadapi tetapi  Tuhan tidak akan memberikan pencobaan melebihi kekuatan kita. (1 Kor 10 : 13)

So, jika kita diuji tidak kira sebesar mana pun ujian itu, jangan mengalah atau rasa2 maw putus asa begitu sebab Tuhan tidak akan menguji kita melebihi kekuatan kita. Just take it easy dan berdoa. Allah itu Kasih, Dia pasti akan menguatkan kita saat kita lemah dan menopangkan tanganNya saat kita rebah.

Wahh..i feel so blessed dengan sharing ni hari..weeeeeeeeeeeee.......
 ^______________^

Okay semua..Selamat berkerja yang paling penting apa pun yang terjadi, apa pun yang kita hadapi, sentiasa lah mengucap syukur.  

Tuhan Memberkati!

Bye for now....^^

No comments:

Post a Comment