Sunday, December 8, 2013

If only she got time.....

Praise the Lord because of His mercy..we still can see what we wanted to see and do what we all wanted to do....

Pernah tidak kamu terfikir sekiranya apa yang kamu impikan tidak dapat di tunaikan atau tidak sempat untuk direalisasikan kerana Tuhan sudah menjemput kamu untuk tinggal bersamaNya? It's kind of touching when i read this one short article which this author is a successful photographer. Dia menceritakan tentang seorang customer dia, alice (bukan nama sebenar) yang ingin melangsungkan perkhawinan dan sudah membuat temu janji dengan photographer ni untuk berbincang tentang hal pre-wedding dia. Yalah, benda2 macam tu kan basic, kena deal dengan photographer, discuss pasal pricing, design baju, concept, and lots of thing lagi la kan.. So, mereka dua ni memang selalu keep in touch memandangkan customer dia ni orang sabahan tapi kerja di New York so mereka cuma berhubung melalui social media mcm twitter, facebook and etc.

Melalui apa yang diceritakan oleh author ni, customer dia merupakan seorang yang down to earth, humble begitu, nice, positive, fun and easy to work with..makna katanya dia seorang yang sangat baik orangnya. Setiap conversation mereka tu, alice sering kali mengeksprestasikan perasaan teruja nya terhadap perkahwinan dia yang semakin dekat. And the author also feel the same, kerana dia juga tidak sabar untuk merealisasikan impian alice as his customer and a friend too.

Time passes, suddenly alice senyap and the author pun tertanya2 juga. Almost 2weeks begitu mereka tidak contact each other. Tidak lama dari itu, alice kembali tweet dengan this photographer and she told everything about her silence. The author was so shocked when alice told him that she was actually suffered from leukimia stage 2. But when it comes to this matter, of course kita akan mengharapkan yang alice akan sembuh and lagipun stage 2, probably she still had a time to recovered. And that was what the author thought too. Tapi selepas beberapa hari dia kembali...alice tiba2 sunyi lagi and this time lebih lama lagi dia menghilang. The author pun dah semakin risau.

Masa semakin pantas berlalu...kerisauan author tersebut akhirnya terlerai juga apabila rakan baik alice, sabrina (bukan nama sebenar) menghubungi author melalui twitter dan dia menceritakan apa yang berlaku pada alice selama dia menghilang. It was an emotional moment when the author had been told that alice had no longer in this world. Sesuatu yang sukar untuk diterima apalagi untuk mengakui bahawa alice sudah tiada dan impian perkahwinannya telah pergi bersemadi bersama dengannya juga. Alice sempat coma selama seminggu dan sedar dari coma hanya sehari dan sehari itulah alice banyak bercerita tentang perkahwinannya dan bagaimana terujanya dia ingin bertemu dengan author secara face to face to talk more about her wedding.And alice sempat meng recommend kan rakannya untuk mengambil author sebagai photographer for her maternity potrait. Dan selepas itu...alice pergi untuk selamanya...

Perjalanan hidup kita di dunia ini tidak siapa yang dapat menduga, kita cuma mampu merancang dan selebihnya Tuhan lah yang menentukannya. When i read the article it really touched my heart, i couldnt imagine how she went through all the pain but still had the strenght to carry on her ambition. She never give up on what she had started and all she wanted to do was just to finish it and make her dreams come true. I can feel the spirit inside her...so touched my heart!

Saya cuma mengharapkan alice bersemadi dengan tenang disisi Bapa yang di syurga and to her partner semoga dia terus kuat menghadapi hari2 tanpa alice dan diberi penghiburan dari Tuhan begitu juga dengan family alice.

gambar hiasan

R.I.P alice...




No comments:

Post a Comment